Drie punten voor Handel in Velp

Stoottroepenweg 2 a
5364MV
ESCHAREN

Beide ploegen hadden de eerste wedstrijd in de competitie tegen een degradant uit de 2de klasse weten te winnen, en dus was het vandaag een wedstrijd tussen de nummers 1 en 2. Voor beide ploegen stond er dus wat op het spel, en de verwachting was ook wel dat dit een mooie strijd zou kunnen worden.

Handel begon lekker geconcentreerd en fel aan de wedstrijd. In de 4de minuut gaf Jori Vermeulen een lange pass op Geert van de Bosch. De Keeper van EGS’20 komt uit, maar Geert van de Bosch weet de bal over hem heen te trappen, maar de bal gaat voor het doel door. In de 10de minuut krijgt Handel een corner, die door Thijs Fonken wordt genomen. Uiteindelijk beland deze bal weer op rechts, en weet de goed voetballende Guus Fonken een voorzet af te leveren, die goed voor het doel komt, en door Jori Vermeulen diagonaal in het doel wordt gekopt. Handel komt terecht op een 0-1 voorsprong. Maar in de 22ste minuut wordt door EGS’20 de gelijkmaker (1-1) gemaakt. De gevaarlijke linkshalf van EGS’20, Hidde Leegstraten, weet zich goed door de Handel verdediging te spelen, maar zijn schot wordt door Keeper Tim van der Loo gekeerd, maar uit de rebound weet Jarda Gerrits toch nog te scoren.

Handel begint de 2de helft weer met goed voetbal en redelijk tempo. In de 54ste minuut wordt Guus Fonken vervangen door Rob Manders. In de 56ste minuut krijgt Teun Graat de bal mooi mee, en is er door. Hij gaat alleen op de keeper af, maar is niet koelbloedig genoeg om hem te verschalken. In de 63ste minuut komt er over rechts een goede aanval tot stand door goed combinatievoetbal van Balder van Osch en Rob Manders. De voorzet van Balder beland bij Teun Graat maar deze kopt deze voorzet met een boogje over het doel van ESG’20. Maar in de 68ste minuut komt dan de beloning voor Handel. De snelle en goed spelende Nino Croymans geeft vanaf Links een mooie voorzet achter de ESG’20 verdediging door. De goed gepositioneerde Rob Manders hoeft de bal maar een tikje te geven om deze prima voorzet om te zetten naar een doelpunt (1-2). In de 71ste minuut wordt Nino Croymans nog gewisseld voor Daan van Zon. Handel weet de opgebouwde voorsprong vast te houden en sluit deze wedstrijd verdiend winnend af! Lekkere uitslag om huiswaarts te keren in het kermisweekend.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen huidig koploper Hapse Boys 1 op het programma.