Handel overklast Vianen Vooruit

Ossenkapelweg 2
5423VG
HANDEL

Vianen Vooruit de laatste 4 seizoenen een vaste waarde in de 2e klasse was vooraf een tegenstander om rekening mee te houden. Handel stapte met vertrouwen de wedstrijd in en dat was direct merkbaar. Het eerste gevaar was van Geert van de Bosch die vanuit de 2e  lijn liet zien dat Handel wilde winnen. Na een kwartier een voorzet van Balder van Osch die uitstekend van rechts de bal bij de opkomende Giel Bos kwam en rakelings over ging. Na 25e minuten was het raak voor Handel een Corner van Geert van de Bosch kwam terug via een verdediger en mocht hij nogmaals de bal voorzetten en dat was zo nauwkeurig dat Thijs Fonken zijn hoofd er maar tegenaan hoefde te zetten en de 1-0 was binnen. Handel was los en vanuit het midden kwam wederom Thijs Fonken op, dribbelde, draaide en kapte en legde hem panklaar bij Teun Graat die de 2-0 tegen het netje werkte. Vlak voor rust was het weer raak Thijs Fonken speelde in op Ties van Zon die een mooie vrije rol goed vertolkte terug op Thijs en met een streep de 3-0 in het netje had liggen. Volgens oud spits Kanters een goal uit het boekje. De rust naderde waar keeper Tim van de Loo nauwelijks een bal heeft gehad, kreeg Geert van de Bosch nog een grote kans die net naast de paal belande.

De 2e helft leek het erop dat Vianen gewaarschuwd was, maar Handel ging vrolijk verder met waar ze gebleven waren. Een corner van rechts door Geert was precies goed getimed door Jori Vermeulen die er met het hoofd 4-0 van maakt. Handel was los met 2 buitenspel goals die werden afgekeurd. Kreeg handel op de hoek van de 16 een vrije trap doordat ze Job Rooijackers hadden neergehaald. Deze werd genomen door Thijs Fonken, zijn trap was zo loep zuiver dat Jan en alleman van Vianen het nakijken had en de bal door de verdediging in het net zag belande 5-0. En voor hem een mooie hattrick. Handel was er nog niet klaar mee, een voorzet van Ties van Zon kwam voor de Goal en Teun Graat wist met zijn fluwelen schoentjes de bal te aaien en de 6-0 binnen te prikken. Handel ging wisselen met Fons Brouwers en Daan van Zon die erin kwamen. Vianen zakte door de grond zou je zeggen, maar door een kleine fout op het middenveld van Handel kon Rick Renirie de schande wegpoetsen en zo de 6-1 maken. Vlak erna had zelfs Vianen de kans op de 2e goal maar die ging naast. Met mooi voetbal zorgde Handel ervoor dat de wedstrijd dood gemaakt werd en de 6e overwinning een feit. Volgende week om 14.30 uit bij Vitesse ’08 in Gennep waar Handel de 1e periode kan binnenhalen.