Handel 3 maakt het spannend in Gemert

5421SK
GEMERT
tel. 0492-362056

Dinsdagavond stond Gemert 9 - Handel 3 op het programma, vele toeschouwers kwamen de wedstrijd aanschouwen. Bij winst zou Handel 3 kampioen worden, Gemert 9 was namelijk de directe concurrent. Waar Handel alles nog in eigen hand zou hebben, ongeacht de uitslag van deze wedstrijd nam Gemert 9 het voortouw in de wedstrijd.

Binnen 5 minuten was het al raak voor de zwart-witten, door notabene een assist van Handelnaar(in Gemertse dienst) Jelle van de Goor* kwam Gemert 9  op een 1-0 voorsprong. Handel 3 kon in het eerste bedrijf van de wedstrijd maar moeilijk grip krijgen op de aanvallers van Gemert. In de 20ste minuut viel dan ook de 2-0 voor Gemert, door een scherp schot dat via de paal achter de Handel goalie verdween. Het vervolg van de eerste helft was grotendeels voor Gemert, waar Ivo Hermkens een paar belangrijke reddingen moest verrichten en Harm School nog een bal van de lijn moest koppen om de schade in de eerste helft te beperken. Op spaarzame momenten kwam Handel er toch af en toe uit, een afgemeten voorzet vanaf de rechterkant bracht Kees Janssen in stelling die de bal op prachtige wijze binnen wist te werken, 2-1 het begin van de comeback. Dit late doelpunt in de eerste helft zorgde voor vertrouwen in de ploeg dat onder leiding staat van Danny School, Bram van der Pas en Johan van de Ven.

Na de thee kwamen de blauwhemden een stuk beter voor de dag, het hield de bal wat makkelijker in de ploeg en werd aanvallend steeds wat dreigender. Een splijtende pas van aanvoerder Thijs van Eldonk zorgde ervoor dat Willem Verkampen in stelling werd gebracht en de bal beheerst achter de Gemert doelman kon plaatsen, 2-2. Deze stand zou betekenen dat Handel 3 nog maar een wedstrijd zou hoeven te winnen om zich tot kampioen te kronen,  ware het niet dat bij een overwinning op Gemert het direct kampioen zou zijn. Met het laatste in gedachten werd Gijs Bouw weer het veld ingestuurd om de verdediging van Gemert onder druk te zetten, en met succes. Met een lange rush aan de rechterzijde van het veld eindigt Gijs Bouw in het strafschop gebied van de tegenstander, waar hij solerend onderuit gehaald wordt door de Gemert verdediging. De scheidrechter fluit resoluut voor een penalty, waarna Willem Verkampen, onder toeziend oog van vele supporters aan mocht leggen voor misschien wel de winnende treffer. Ongenaakbaar hard schiet Willem de bal in de rechterbovenhoek van het doel, 2-3! Handel is met deze stand virtueel kampioen, maar met nog 15 minuten te spelen was nog niets zeker. Een overtreding van achter op het middenveld zorgde ervoor dat Gijs Bouw een gele kaart kreeg en 10 minuten naar de kant moest , iets wat de blauwhemden op dat moment niet goed konden gebruiken. Vanuit Gemert kwam er meer druk, een handvol schoten raakte gelukkig kant noch wal maar het zorgde wel voor de ultieme spanning voor iedereen die Handel 3 de overwinning gunde. De verdediging van Handel wist zich staande te houden tot het laatste fluitsignaal met de hulp van de uitstekend keepende Ivo Hermkens. Einduitslag: 2-3! De champagne werd ontkurkt en het feest barste los op het veld, Handel 3 KAMPIOEN!