Benauwde overwinning voor Handel

Ossenkapelweg 2
5423VG
HANDEL

De opponenten van zondag, Handel en Vitesse ’08, stonden voor aanvang van de wedstrijd met vier punten gebroederlijk naast elkaar op de ranglijst. Vanzelfsprekend hadden beide trainers plannen gesmeed, om met een overwinning, hierin verandering te brengen.

Op een zonovergoten Eikenwal brachten de gasten uit Gennep de bal aan het rollen. Maar het was Handel dat al na zes minuten, na een voortreffelijke snelle aanval, op voorsprong kwam. Jan van Grinsven werd op rechts diep gestuurd. Jeffrey Driessen troefde bij de lage, strakke voorzet alle verdedigers af en tikte binnen: 1 – 0

Even leek het erop dan de blauwhemden meteen zouden doorstoten, maar langzaam maar zeker ontstond meer balans op het veld. Giel Bos moest zelfs de turbo erop gooien om Vitesse van scoren af te houden. Na een uitstekende ingreep stuurde Mark van Erp, met een kromme bal, Jeffrey Driessen weg. Driessens goede pass werd helaas door zijn ploeggenoten niet op waarde geschat.

Na een goed half uur nam Coen Wijnen van Vitesse een voorzet ineens op de slof. Via een blauwhemd kon de bal ternauwernood tot hoekschop worden verwerkt. Slordig balverlies was er even later de oorzaak van dat Peter van den Bosch alle zeilen moest bijzetten om een Gennepse mogelijkheid om zeep te helpen.

Namens Handel werd Job Rijakkers in stelling gebracht. Met uiterste inspanning kon zijn schot worden geblokt. Geert van den Bosch probeerde het van afstand. Het scheelde niet veel.

Het spel werd rommelig in de tweede helft. Goede en slechte momenten wisselden elkaar in rap tempo af. Vrij voor doel moest Teun Graat zijn meerdere erkennen in keeper Van Ginkel. Nog in dezelfde minuut liet Graat, uit een moeilijke hoek, een pegel los. Met de benen en enig geluk kon de doelman wederom redding brengen.

Handel slaagde er maar niet in de angel uit de wedstijd te halen. En daarmee wakkerde Vitesses hoop op een resultaat steeds verder aan. Een vlammend schot van Niek Hendriks kon via een blauw been tot corner worden verwerkt.

Aan de andere kant bracht Koen Fonken met een afgemeten voorzet Teun Graat in stelling. Graat, die enerverende duels uitvocht met de sterk ingevallen Liam Wood, schampte de bal met het hoofd.

Met vereende krachten zette Vitesse nog eens aan. De spanning gierde over D’n Eikenwal. Dat had duidelijk zijn weerslag op de nauwkeurigheid in het veld. Ruud Konter, net ingebracht, leek van die spanning geen last te hebben. Hij verraste vriend en vijand met een streep uit een onmogelijke hoek. Bijna kegelde hij hiermee de wedstrijd in het slot.

Gelukkig was Handel-keeper Tim van de Loo, in het zicht van de haven, nog goed bij de les. In de 85ste minuut reageerde hij uitstekend op een venijnig schot van dichtbij. En diep in blessuretijd herhaalde hij dat kunstje, waarmee hij de belangrijke drie-punter voor Handel veilig stelde.