Handel laat twee punten liggen

SV United 1 (zon)

17 oktober 2021 14:30

B. Versteegh

Sportpark de Meulebèèk
Sportlaan 2
5861CX
WANSSUM

Nadat Sparta ’25 in een midweekse confrontatie met 1 -3 te sterk bleek, waardoor de Beek en Donkenaren verder bekeren, stond zondag de competitiewedstrijd tegen SV United in Wanssum op het programma. Beide ploegen hadden tot dan toe drie puntjes bij elkaar gesprokkeld. De Limburgers hadden daar wel een wedstrijd meer voor nodig.

De eerste de beste mogelijkheid voor de gastheren was meteen raak. De Handelse defensie liet zich te makkelijk foppen. Uit de draai knalde Michal Kolodziejski het leer tegen de touwen: 1 – 0

Vijf minuten later al, trok Handel de zaak weer in evenwicht. Op links speelde Job Royakkers Jeffrey Driessen aan. Die dreigde zijn directe tegenstander uit te spelen, maar nam de bal vrijwel onmiddellijk op de slof, waarmee hij ook de keeper verraste: 1 – 1

Steeds meer trokken de, voor de gelegenheid in het wit gestoken blauwhemden, de wedstrijd naar zich toe. Jan van Grinsven kwam een teenlengte tekort na een pass van Teun Graat. Thijs Fonken zette Jeffrey Driessen vrij voor de keeper. Koen Fonken was bijna succesvol van afstand. Ook Gijs Royakkers, opgestoomd over links, bracht Jeffrey Driessen in scoringspositie. Helaas had hij het vizier niet op scherp.

United probeerde het met lange halen en enkele onbeduidende kopballetjes. En als het echt gevaarlijk dreigde te worden greep Peter van den Bosch kordaat in.

Op slag van rust strandde een poging van Teun Graat op keeper Bas Rademacher. De daaropvolgende hoekschop werd door Koen Fonken in het zijnet geknald.

De thee in het Handelse kamp zal een bijsmaakje hebben gehad. Na een eerste helft, waarin het grotendeels heer en meester was, had het duidelijk afstand moeten nemen.

De Limburgers kwamen scherper de kleedkamer uit. In de beginfase waren ze tot drie keer toe dreigend. Handel speelde slordig en het lukte niet het overwicht van de eerste helft te herstellen. Toch kregen de Eikenwallers kansen. Een verkeerde terugspeelbal werd bijna een prooi voor Jeffrey Driessen. In de 53ste minuut had Handel wederom op voorsprong moeten komen. Pim Bexkens deponeerde de bal panklaar op het hoofd van Teun Graat. Het mocht niet baten. Nog in dezelfde minuut moest keeper Tim van de Loo aan de bak om United van scoren af te houden.

Van beide kanten was het rommelig. Toch ontstonden er voor beide doelen nog hachelijke momenten. Mike Linders, net ingevallen, was met zijn snelheid even een plaag voor de Handelse verdediging. Aan de andere kant ging Jeffrey Driessen met een knappe actie op voor zijn zoveelste. Met een even knappe reactie van de keeper werd zijn poging gesmoord.

Zowel SV United als Handel kreeg mogelijkheden de wedstijd naar zich toe te trekken, maar niemand slaagde erin de trekker over te halen. Een puntendeling was het gevolg. Op basis van de eerste helft zullen de Limburgers daar het meest tevreden mee zijn.

Komende zondag speelt Handel tegen Vitesse ’08. Aanvang op D’n Eikenwal: 14:30 uur