Overlijden Jan Egelmeers

8 juni 2023 18:15

Nog geen 4 dagen na het overlijden van Harrie Hermkens werden we wederom opgeschrikt door het droevige bericht dat Jan Egelmeers op maandag 5 juni op 92-jarige leeftijd is overleden.
Ook Jan is medeoprichter van onze mooie en bloeiende vereniging, heeft zelf actief voetbal gespeeld en daarnaast diverse vrijwilligersfuncties binnen onze vereniging verricht.

Jan is al 82 jaar lid van onze vereniging en heeft in de jaren 40-50 actief voetbal gespeeld. De eerste goede voetbal van het voetbalclubje was een zwarte gummibal, de grote stuiter trapte volgens insiders “heel lekker”. Rond de jaren 50-60 werd door de kinderen uit Handel krutjes geraapt en verkocht. De opbrengst hiervan werd naar penningmeester Jan Egelmeers gebracht. Jan beheerde de financiën, want er werd ook al contributie geheven: een dubbeltje in de week.

Alle dubbeltjes, stuivers en centen werden zorgvuldig bewaard in een grote Buismanpot. Die glazen pot werd regelmatig ondersteboven gekieperd om het juist bedrag ‘in kas’ nog eens te bepalen. Toen het droombedrag van ƒ 6,- was bereikt, sprong D.K.V.V. eendrachtig een gat in de lucht. Op een draf renden ze naar koster Jan van de Brand, waar ze de eerste echte lederen bal kochten. Met dat ‘bruine monster’ is een flink aantal jaren gevoetbald.

Tijdens onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie was Jan nog dikwijls aanwezig, samen met Harrie Hermkens en Wim van de Vossenberg. Ook tijdens de diversen jubileum festiviteiten was Jan van de partij.

Jan…..bedankt voor jouw bijdrage aan onze vereniging en de mooie herinneringen, rust zacht.
Namens V.V. Handel wensen we zijn familie en vrienden veel sterkte toe met het verwerken van dit grote verlies.

Jan_Egelmeers_1941.jpgBestuur en leden V.V. Handel

Rouwkaart_Jan_Egelmeers.pdf