Barvrijwilligers op zaterdag gezocht

7 februari 2023 20:00

Beste ouders en overige belangstellende,

Zoals jullie weten zijn wij een vereniging die draait op vrijwilligers. Gelukkig hebben we bij VV Handel veel mensen die een bijdrage leveren zodat wij als voetbalvereniging kunnen bestaan.

Op zaterdagochtend en zaterdagmiddag staat er ook altijd een vrijwilliger in de kantine die bardienst draait en die jullie voorziet van een drankje en een hapje voor, tijdens en na de wedstrijd.

Helaas is het aantal vrijwilligers, door diverse omstandigheden, wat minder geworden. We zijn dus op zoek naar aanvulling van ons bardienst-team.
Bij deze dus een oproep aan jullie als ouders of jullie bereid zouden zijn om op zaterdag in de ochtend of in de middag een shift te draaien. Je moet daarbij denken aan 3,5 uurtjes per keer.
Op dit moment draait een vrijwilliger 1x per maand zo’n shift. Hoe meer aanmeldingen hoe beter we kunnen spreiden en hoe minder vaak je aan de beurt bent.

Als je nu denkt dat heb ik nog nooit gedaan, dat durf ik niet, ik weet niet hoe het moet:
Op het moment dat wij een aantal aanmeldingen hebben plannen we samen een uurtje in.
Wij zullen dan, samen met de ervaren krachten, uitleg geven en de stappen met jullie doorlopen.
En als je voor de eerste keer bardienst draait zal er iemand van ons aanwezig zijn om mee op te starten en je te begeleiden.

Daar heb ik echt geen tijd voor, ik heb het al ontzettend druk met andere dingen bedenk dan het volgende:
De vereniniging is afhankelijk van jullie als vrijwilligers. Zonder vrijwilligers is er geen voetbalclub. En jullie zijn ook blij als op zaterdagochtend de kantine open is om effe lekker op te warmen, een gezellig praatje te maken en een lekker bakkie koffie te bestellen bij de bar.

Ik kijk wel even of er anderen reageren, dan hoef ik dat misschien niet te doen:
En daar gaat het vaak mis. Iedereen zit af te wachten tot er iemand anders reageert.  Twijfel niet, treuzel niet, spreek desnoods iets af met de andere ouders in het team dat je afwisselt, maar meld je dus aan.

Wij zouden het heel erg fijn vinden als jullie je aanmelden.
Wil je je aanmelden of heb je misschien nog vragen dan kun je bellen of een berichtje sturen naar: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Jeugdbestuur VV handel