Nacompetitie voor Handel aan zijden draadje

16 mei 2022 12:30

Nacompetitie, dat is het toetje wat lonkt. Met nog vier wedstrijden te spelen, zijn er nog drie ploegen die azen op de begeerde vierde plek, die hoogstwaarschijnlijk toegang geeft tot deelname aan die competitie: VV Handel, Excellent uit Oploo en EGS’20 (de fusieclub uit Escharen, Grave en Velp). Uitgerekend laatstgenoemd team was donderdagavond te gast op D’n Eikenwal.

ESG’20 kwam furieus uit de startblokken. De eerste tien minuten dreigde Handel onder de voet gelopen te worden.

De blauwhemden moesten even warmdraaien. Maar toen de blauwe motor eenmaal op temperastuur was, was het ook onmiddellijk gevaarlijk. Na een overtreding op Giel Bos, die over de linkerflank was opgestoomd, bemoeide Thijs Fonken zich met de toegekende vrije trap. Vanuit een “onmogelijke” hoek, verraste hij vriend en vijand, door het leer in de verre hoek te jagen. 1 – 0 op het scorebord.

Het was de opmaat voor een zeer goed spelend Handel, dat kansen kreeg de score uit te breiden. Tom van de Linden kwam een teenlengte tekort en Geert van den Bosch had in kansrijke positie het vizier onzuiver afgesteld.

Aan de andere kant reageerde Handel-doelman Yannic Penninx formidabel op een ziedend schot na een missertje in de defensie.

Ook in de tweede helft lukte het Handel, door goed positiespel en enorme inzet, onder de druk van EGS’20 uit te voetballen. Een prachtige aanval, opgezet door Job Roijakkers, was via Balder van Osch en Ruud Konter bijna succesvol. Als er één ploeg was die de overwinning verdiende, was het Handel.

Toch liep het anders. Vlak voor tijd viel de bal voor de verkeerde voet in het strafschopgebied en leverde de blauwhemden twee punten in: Einstand 1 – 1

Zondag ging Handel op visite in Ysselsteyn. Na 5 minuten een goede voorzet van Pim Bexkens op Balder van Osch, die kopte. Via de keeper kwam de bal achter de lijn, maar de scheidsrechter kon dat niet beoordelen. Helaas. In de 14de minuut komt Balder vrij voor de keeper, maar zijn schot mist scherpte.

Ysselsteyn kwam in de 19de minuut tot hun eerste echte kans en wist deze meteen om te zetten in een goal (1-0).

Ondanks de tegenvaller blijft Handel verzorgde aanvallen produceren. In de 34ste minuut een mooie voorzet van Koen Fonken die tot corner wordt verwerkt. In de 45ste  minuut mag Koen Fonken lekker uithalen. Zijn schot in de rechter-onderhoek wordt door de keeper tot corner verwerkt. Ook Guus Fonken wordt daarna in stelling gebracht. Zijn schot wordt knap door de keeper gered. Net voor het rustsignaal nog 2 schoten voor Handel, maar de laatste komt via de lat terug in het veld.

2de helft. Geert van den Bosch opent met lange trap diagonaal naar de rechterkant. Balder van Osch levert mooie voorzet af, maar Ruud Konter weet deze niet te verzilveren. Giel Bos schiet in de 77ste minuut de bal weer hard onderkant lat. Het bleef eenrichtingsverkeer richting de goal van Ysselsteyn, met veel kansen, maar de bal wilde er vandaag voor Handel echt niet in.