Handel – Rood-Wit in evenwicht

9 mei 2022 16:30

Blauw-Wit versus Rood-Wit, dat was de strijd die zondag gestreden werd op de groene mat van D’n Eikenwal. Om aanspraak te kunnen maken op de vierde plek, die hoogstwaarschijnlijk recht geeft op het spelen van nacompetitie, moest het duel, tegen de middenmoter uit Groesbeek, gewonnen worden.

De wedstrijd was amper acht minuten oud, toen de eerste de beste corner voor de bezoekers meteen Handels achterstand inluidde. Vlak voor het doel werd de bal slecht verwerkt. Marc Gunterman was er als de kippen bij en profiteerde: 0 – 1

Exact tien minuten later gingen de blauw-witte armen de lucht in. Thijs Fonken behield, na knap doorzetten en een uitstekende onderschepping, het overzicht en bediende Ruud Konter op maat. Konter bedacht zich geen ogenblik en liet vol overtuiging de keeper kansloos: 1 – 1

Maar er zat nog meer in het vat. Binnen een paar minuten, na een prima assist van Guus Fonken, stuurde Ruud Konter zijn directe tegenstander het bos in, waarna hij voor de tweede maal het net liet bollen en Handel op voorspong schoot: 2 – 1

Het was de beloning voor een uitstekende eerste helft waarin Handel met passie streed en het de vaardige spelers van Rood-Wit de baas was. De blauwhemden hadden zelfs de derde kunnen maken, maar pogingen daartoe strandden voortijdig.

In de Handel-defensie moest Mark van Erp aan de bak om een razendsnelle uitbraak van Cherano Hasselbaink te elimineren. Door een stevig blok slaagde hij met glans.

De tweede helft bleek dat Handel vóór de thee veel energie had verspeeld. Het was een tandje minder allemaal. De gasten uit Groesbeek combineerden er lustig op los. Bas Thijssen profiteerde bijna van zijn vrijheid. Zijn ziedend schot vloog rakelings langs. Even later steeg Pim Bexkens tot grote hoogte om een messcherpe hoekschop bij de eerste paal uit het doel te koppen. Die actie leverde een tweede corner op, die door keeper Tim van de Loo uit de lucht werd geplukt. In één tijd zette hij met een lange bal Ruud Konter aan het werk. Via Guus Fonken en Tom van de Linden leverde de bliksem-aanval bijna Handels derde treffer op. De grootste kans was nog voor Giel Bos die door Thijs Fonken werd aangespeeld. Uit een moeilijke hoek vond hij de Rood-Wit doelman op zijn weg.

Maar het waren de gasten waar de meeste dreiging vanuit ging. Tim van de Loo kon met een spectaculaire zweef de bal boven uit de hoek ranselen en even later bracht de paal redding na een goocheltruc van Cherano Hasselbaink. Met het verstrijken van de tijd nam de hoop op drie punten toe. Toch moesten de blauwhemden, in het zicht van de haven alsnog capituleren. Roy Ottele slingerde de bal vanaf rechts op het hoofd van een medespeler, die via de onderkant van de lat de eindstand op het bord knikte: 2 – 2

Donderdag a.s. speelt Handel een thuiswedstrijd tegen naaste belager EGS ’20. Aanvang 19:15 uur