Uitreiking lintje Harrie van der Velden

30 april 2022 10:45

Afgelopen dinsdag werd onze vrijwilliger Harrie van der Velden op de voetbalclub benoemd tot lid in de orde van Oranje Nassau. Voorzitter Niels van Zon richtte zich na de onderscheiding tot Harrie namens de voetbalclub met de volgende woorden.

"Een hartelijk welkom aan alle aanwezigen namens zowel voetbalvereniging V.V. Handel als ook Fanfare St. Cecilia. Een speciaal woord van welkom uiteraard aan de zojuist gedecoreerde Harrie van der Velden en zijn vrouw Dora, zoon Mark en partner Ank met kinderen Mirte (die helaas niet aanwezig kon zijn) , Joep en Wout en dochter Astrid met man Ferd met Kinderen Janne en Imke. Daarnaast ook een woord van Welkom aan alle overige aanwezige familieleden, vrienden en kennissen. Fijn dat we op deze bijzondere dag voor Harrie en Dora met zovelen dit heugelijke feit kunnen vieren! Wat als we dit niet geheim hadden hoeven houden, dan was de kantine zeker te klein geweest om alle belangstellenden te kunnen ontvangen."

"Harrie, namens het bestuur en alle leden van V.V. Handel van harte gefeliciteerd met je koninklijke onderscheiding die je net door Burgemeester Michiel van Veen is uitgereikt. Wij zijn als vereniging enorm trots zo een vrijwilliger binnen onze vereniging actief te hebben, en waarderen je tomeloze inzet enorm. Daarom ben je reeds op 1-1-2017 binnen onze vereniging als Lid van Verdiensten onderscheiden."

"Oorspronkelijk aan onze vereniging verbonden geraakt door dat je Zoon Mark als voetballer binnen V.V. Handel actief was. Hij is als jeugdvoetballer begonnen, en heeft het uiteindelijk tot Handel 1 geschopt, waar hij vele jaren gevoetbald heeft en zelfs het kampioenschap van 1996 heeft meegemaakt. In die periode ben jij ook als vrijwilliger binnen onze club actief geraakt. Gestart als conciërge, wat je inmiddels al 28 jaar doet. Al 16 jaar onderdeel van de onderhoudscommissie, en inmiddels als 14 jaar onderdeel van de dinsdag en vrijdagochtendvrijwilliger, waar je de laatste jaren een belangrijke coördinator in bent. Dat doe je niet alleen, want ook Dora is elke dinsdag en vrijdag klokslag om 10.15 uur op het sportpark om te zorgen dat de hele ploeg van koffie (en regelmatig gebak) wordt voorzien. Om wat voorwerk te kunnen doen zijn jullie beiden vaak ook op de maandag al op het sportpark, om het grootste vuil van het weekend alvast op te ruimen."

"Naast bovenstaande vaste taken, wordt je regelmatig ingeschakeld voor andere werkzaamheden, vanwege je enorme handvaardigheid en vakmanschap. Zo heb je onze eigen V.V. Handel fotolijst gefabriceerd, en voorzie je die eigenhandig jaarlijks van de nieuwe elftalfoto’s van alle jeugd en senioren elftallen. Je vakmanschap is van onschatbare waarde voor onze vereniging. Ongevraagd voer je naast je werkzaamheden op de vaste dagen nog onderhoud en reparaties uit aan alles wat jij vindt dat dit kan gebruiken. De diversiteit is zo groot, dat het gemiddelde lid van V.V. Handel niet eens weet wat er wel niet allemaal door Harrie wordt gedaan."

"We hopen nog lang van jouw en Dora als vrijwilligers binnen onze vereniging te mogen genieten, en wensen je nu met je familie een hele fijne dag toe, en dat je maximaal mag genieten van je meer dan terecht verkregen koninklijke onderscheiding."