Handel haakt af

11 april 2022 11:00

Handels tegenstander van afgelopen zondag, het Gennepse Vitesse, lijdt tot nu toe, ondanks hun fel-oranje outfit, een vrij kleurloos bestaan. Een aanzienlijk verschil op de ranglijst in Handels voordeel is dan ook het gevolg. Maar, dat de wedstrijd in Limburg voor de blauwhemden een “appeltje – eitje” zou worden, was alles behalve te verwachten. Thuis op d’n Eikenwal werd weliswaar de volle buit gepakt, maar het verschil bleek toen, met een benauwd één – nulletje, miniem.

Wat is de oorzaak als het niet loopt? Is het een gebrek aan focus? Is het onderschatting? Feit is, dat Handel deze pot collectief, ver verwijderd bleef van de vorm waarin het betere tegenstanders de stuipen op het lijf joeg.

Na een te korte terugspeelbal, waarbij Handel goed weg kwam, had Thijs Fonken, binnen tien minuten, de openingstreffer op de slof. De uitstekende voorzet van de over rechts opgestoomde Jan van Grinsven kreeg helaas geen passend vervolg.

De eerste de beste mogelijkheid van de gastheren werd wel verzilverd. Een ogenschijnlijk ongevaarlijke inzet vanaf rechts, bereikte aanvoerder Gijs Giebels, die van zijn vrijheid profiteerde en beheerst raak knikte: 1 – 0

Even later zette, wederom Jan van Grinsven, Jeffrey Driessen aan het werk. Via de vingertoppen van de keeper en vervolgens de lat, leverde zijn kopstoot slechts een hoekschop op.

De Limburgers bleken slagvaardiger. Bij hun derde mogelijkheid, na knullig balverlies aan blauw-witte kant, herhaalde jeugdspeler Malik Laskewitz het kunstje van zijn aanvoerder en knikte de 2 – 0 tegen de touwen.

Toch lukte het de blauwhemden om nog vóór de thee iets terug te doen. Een prima onderschepping van Job Roijakkers, kwam via Tom van der Linden terecht bij Jeffrey Driessen. Bij de tweede paal kopte hij Handel terug in de wedstrijd: 2 - 1

In de wetenschap dat het nog alle kanten op kon, was Handel na rust de bovenliggende partij. Zonder groots te spelen overigens. Opvallend was ook dat de blauwhemden uit standaardsituaties, een aantal vrije trappen rondom het zestienmetergebied en een serie corners, nauwelijks gevaar stichtten. Desondanks leek Handel na een klein uur de stand in evenwicht te trekken. Maar de scherp aangesneden vrije trap van Thijs Fonken, werd via een dubbele kluts en een miraculeuze reflex van keeper Lex Wever, onschadelijk gemaakt.

Ook Giel Bos deed vanaf links een duit in de zak. Op het nippertje voorkwam een oranje been Genneps onheil.

Terwijl de gelijkmaker in de lucht hing, was het bij een spaarzame uitval Pepijn Broekmans, die een kwartier voor tijd, Handels hoop aan diggelen schoot: 3 – 1

Tegen beter weten in probeerde de blauw-witten er toch nog het beste van te maken. Een schitterende diagonale pass van Peter van den Bosch werd door Thijs Fonken ineens op de pantoffel genomen. De doelpuntwaardige poging vloog wederom via doelman en de lat over.

In de zevende minuut extra tijd profiteerde Pepijn Broekmans nogmaals van de geboden ruimte. Met zijn tweede tekende hij voor de eindstand: 4 – 1

Op paasmaandag speelt Handel de uitwedstrijd tegen Hapse Boys. Aanvang 14:30 uur.