Handel stelt teleur

4 april 2022 19:30

De Braak ontstaan uit Helmondia en Mulo moest voor Handel een appeltje eitje worden tegen de 2 onderste uit de standenlijst. Handel begon sterk met in de 2e minuut een open kans voor Ruud Konter, de carambole belande bij Jan van Grinsven ook die schoot rechts naast het doel. De Braak kon maar een ding, dat is voetballen met de rug tegen de muur.

Lang gebeurde er niets en was het een slordige eerste helft, tot de 30 min. Voorzet van rechts op Thijs Fonken die op een haar na miste, Een minuut later was het Konter met een voorzet op Rob Rooijackers. Maar ook hij kon niet afdrukken. Handel voerde de druk maar kwam in de probleem met een vrije trap voor De Braak, die werd weggewerkt door keeper van de Loo door snel handelen van Tom v d Linden was er een vrije doortocht voor Konter, met een lobje over de keeper werd de bal 30cm voor de lijn weggehaald. Vlak voor tijd was er nog een voorzet van rechts die voor de goal van De Braak rolde. Handel kreeg veel kansen maar wist ze niet te verzilveren.

Na de rust kwam Handel flitsend voor de dag, hoog tempo, snelle combinaties en De Braak die met 11 man voor de goal ging liggen. Er volgde de ene aanval na de andere en de ene corner na de andere. Keeper Rick de Vooght van de Braak pakte alles. Een kwartier voor tijd weer uit een corner waren het schoten van Ruud Konter, Jeffrey Driessen en Jan van Grinsven. De Vooght zat overal tussen.

In de 70e minuut kreeg de Braak zijn eerste aanval en doelpoging op Handels doel met een gevaarlijke corner. Handel ging wisselen met Pim Bexkens en Guus Fonken om de druk verder op te voeren met meer strijdkrachten. 10 minuten voor tijd het publiek dacht aan een penalty voor het haken van linksback Giel Bos. Maar scheidsrechter v d Ven dacht daar anders over. Vlak voor tijd waren het kanonskogels van Thijs Fonken, Driessen tot 2x toe. Maar keer op keer was het keeper de Vooght die ervoor stond. Zijn broer vertelde hij keept de wedstrijd van het jaar, en mag zo de man of the match genoemd worden. De Braak kreeg in de allerlaatste minuut dijn 2e kans van de 2e helft wat bijna nog 3 punten opleverde. Handel verliest 2 punten met dit 0-0 gelijkspel en raakt een beetje achter op de top 3. A.s. Zondag speelt Handel om 14.00 uit bij Vitesse 08 in Gennep