Handel soeverein voorbij Germania

24 maart 2022 22:30

De inhaalwedstrijd tegen de voormalige hoofdklasser kon na 3 keer eindelijk doorgaan. Met Tom van der Linden en Pim Bexkens in de basis starten de formatie van trainer Janssen voortreffelijk. Door constant de druk op Germania te houden, die niet anders konden dan verdedigen en hopen op een counter.

De eerste gevaarlijke poging was van Giel bos met een afstand schot. Maar vanaf rechts was het meermaals Pim Bexkens die alle ruimte kreeg met voorzetten op Jeffrey Driessen die koppend en trappend de keeper van Germania probeerde te omzeilen maar deze elke keer op zijn pad vond. Maar de gevaarlijkste kansen waren toch wel voor Ruud Konter die bij de eerste paal de openingstreffer had moeten maken en direct daarna een open kans om weer vanaf rechts bij de 2e paal een open kans miste.

Ook een mooie vrije trap van Thijs Fonken van de rechter cornervlag op het hoofd van Konter werd te lief ingekopt. 10 minuten voor tijd was er een 100% goal die via mooi combinatie voetbal van Geert van de bosch via Thijs Fonken bij Jeffrey Driessen terecht kwam en hem in het netje prikte. Stond de assistent-scheidsrechter met de vlag omhoog voor buitenspel, helaas.

Vlak voor rust was het wel raak via 38 schijven komt de bal terecht en was het Tom van der linden die de 1-0 binnen schoof en zo aan trainer Janssen liet zien dat hij zijn speelminuten waardig is.

De 2e helft was Handel dat kans op kans creëerde door elke keer de 2e bal te pakken en zo Germania constant onder druk wist te zetten. Maar deze groen hemden die boden sterk verweer en bleef het maar 1-0. Als Germania zou scoren was het een toevalstreffer zo zag het er naar uit. Een kwartier voor tijd viel de stopper van Germania uit met een hamstringblessure. Handel ging wisselen Konter eruit voor Rob Manders die de gelegenheid kreeg om nog wat vuurwerk in het spel te gooien. En dat werkte. Een lange bal van Geert van de Bosch over de verdediging kwam bij Manders, net niet maar wel een corner. De corner van Geert bij de 2e paal daar stond Manders die de bal op de pantoffel nam en 2-0 tegen het netje legde.

De druk was eraf en Handel speelde er lustig op los, met combinaties van Guus en Koen Fonken die beide wat snelheid te kort kwamen voor een echte familiekiller. Was het vlak voor tijd een ingooi van Giel Bos in de voet bij Rob Manders die legde de bal klaar voor Thijs Fonken die de broers liet zien hoe het werkte en de trekker overhaalde met een 3-0 eindstand