Handel krijgt loon naar werken

22 maart 2022 15:15

De start van de wedstrijd begon met wolken en lichte regen in de eerste helft met een open pot voetbal van beide ploegen. De eerste echte grote kans was na 10 minuten toen via de as Thijs Fonken op de rechtsbuiten Ruud Konter in stelling bracht, maar deze verzuimde om het af te maken. De counter die daarop volgende was ook gevaarlijk. Maar Tim van de Loo bleef koel op pakte de bal uit de linker onderhoek.

Een trap van Geert van Bosch die haarfijn werd neergelegd bij Guus Fonken, nam de bal op de pantoffel maar ook hij richtte verkeerd en bal ging rakelings naast.

Na 25 min spelen was het wel raak, een strakke voorzet van links door Job Rooijackers met een mooie overstap van Ruud Konter komt bij Jeffrey Driessen die met een echte spitse goal de 1-0 binnen tikte. En zo zijn 10e van het seizoen.

SV United nog niet echt gevaarlijk geweest kroop uit de schulp en zette de druk bij Handel er volop. Via verschillende schijven rond de 16 komt de bal bij de rechtsbuiten die strak voorzette op Rik van de Pasch die het laatste tikje kon geven en stond het 1-1

Bij Handel viel Guus Fonken geblesseerd uit en werd vervanger door Rob Manders die na lange tijd weer terug was op het groene gras van D’n Eikenwal. Daar kwam direct vuurwerk met een harde voorzet van hem op Driessen was het bijna 2-1. Direct daarna was het weer Rob die gretig was en Konter voor de 2e keer vrij voor de keeper zette. Ruud twijfelde iets te lang waardoor hij de bal naast de keeper tikte.

In de 2e helft kwam het zonnetje erbij en begon Handel flitsender met voorzetten van links en rechts op het doel van United. Kwamen er voor Handel 2 corners achter elkaar. Jeffrey Driessen kopte de bal die vlak voor de lijn werd weggehaald. Daarna kwam een bal van Giel Bos op links en Driessen legde de bal stil aan de voet en weer een grote kans.

Handel ging voor de 3 punten en dat gebeurde 10 min voor tijd. Rob Manders werd onderuit gehaald door de laatste man van United, kreeg een vrije trap op de 16 mtr. Thijs Fonken de vast vrije trap nemer plaatse de bal feilloos in de linker onderhoek en was de stand 2-1 en kreeg Handel loon naar werken.

In de resterende 10 minuten was SV United niet meer bij machten om door de Handelse verdediging nog te kraken. Was het vlak voor tijd nog bijna 3-1 maar deze zuivere goal van Rob Manders werd afgekeurd voor buitenspel. Een mooie wedstrijd met mooie 3 punten.

A.s Donderdag speelt Handel wederom thuis om 20.00 tegen Germania de voormalige hoofdklasser uit Groesbeek.