Handel buigt en veert weer op

16 maart 2022 13:15

Wederom stonden afgelopen weekend twee wedstrijden op het programma. Twee keer ook moest Handel daarvoor de provinciegrens over. Op donderdagavond waren de blauwhemden te gast in het Limburgse Melderslo en op zondagmiddag werd afgereisd naar het Gelderse Groesbeek.

Om in Melderslo een resultaat te boeken, zou Handel van goeden huize moeten komen. Niet voor niets hebben de Limburgers zich genesteld in de top van de ranglijst. De blauw-witten schoten voortvarend uit de startblokken. De gastheren werden opgejaagd. Dienstdoend doelman Dick van de Lisdonk was zelfs genoodzaakt, een halve meter buiten de zestien, met de hand in te grijpen. Hij kwam ermee weg omdat de scheidsrechter, van afstand, geen goed zicht op het voorval had. Even later glipte Jeffrey Driessen behendig door de Limburgse defensie, maar het laatste zetje ontbrak.

Langzaam maar zeker kreeg Melderslo meer vat op het spel en werd de strijd voornamelijk gestreden op Handels helft. Vooral de handig solerende Luc van Kuijck bezorgde de blauwe afweer handen vol werk. Dreiging ontstond bij een tweetal vrije trappen en enkele corners, maar tot de rust hield Handel zijn kruit droog.

Handel kwam fris de kleedkamer uit en had zelfs op voorsprong moeten komen na een slippertje van de keeper. Op miraculeuze wijze werd de inzet van Balder van Osch net voor de lijn weggerost.

Toch kwam niet lang daarna het beter acterende Melderslo verdiend op voorsprong. Een voorzet vanaf links werd bij de tweede paal door Bart Verheijen binnen gewerkt: 1 – 0

Een riskante dribbel in het eigen strafschopgebied was de nekslag voor Handel. Een Limburgse aanvaller zat op het vinkentouw en de noodzakelijke herstelwerkzaamheden konden bij scheidsrechter Wilbrink niet door de beugel. De bal ging op de stip vanwaar Bart Theeuwen onberispelijk voor de eindstand tekende: 2 – 0

Op zondagmiddag wou het maar niet lukken om lekker aan het voetballen te komen. Handels spel was gezapig en slordig. Kansjes waren er dan ook voor Rood-Wit. Dat het ruim twintig minuten duurde, voordat de blauwhemden voor het eerst in het vijandige strafschopgebied opdoken, is veelzeggend. Maar soms kan de bal raar rollen. Want terwijl Handel helemaal niet in de wedstrijd zat, viel het leer uit een spaarzame hoekschop, pardoes voor de voeten van Ruud Konter, die bliksems vlug de bal tegen de touwen knalde: 0 – 1

Hiermee was de koek nog niet op. Luttele minuten later verstuurde Peter van den Bosch vanaf de rechterzijlijn een geweldige diagonale pass op de diepgaande Guus Fonken. Met een verrassende subtiele touch, buitenkant voet, legde Fonken de uitkomende doelman in de luren. De bal rolde rustig in de verre hoek. Een comfortabele 0 – 2 op het scorebord.

De Eikenwallers kwamen het tweede bedrijf beter voor de dag. Er waren zelfs mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen. Thijs Fonken, die door Pim Bexkens fraai werd aangespeeld, was nog het dichtst bij. Zijn pegel van afstand spatte op de kruising.

Met succes werd tot het eind de voorsprong met man en macht verdedigd, zodat de punten mee naar Brabant konden.