Handel naar achtste finale in bekertoernooi

Ysselsteyn 1 (zon)

Groep 1 Beker laatste 32

26 februari 2023 14:00

P.J.N. Theunisz

Sportpark D'n Eikenwal
Ossenkapelweg 2
5423VG
HANDEL

Handel bekert verder. Met de hakken over de sloot, dat wel. Dat er op de competitie-ranglijst een gapend gat zit tussen Handel en opponent Ysselsteyn, daar was op het veld weinig van te merken.

Gesteund door de straffe, gure noordoosten wind, schoten de gasten uit Limburg vastberaden uit de startblokken. Binnen vijf minuten leverde dat twee hoekschoppen op. Bovendien liet Mike Arts een verraderlijke schuiver los, die buiten bereik van keeper Tim van de Loo, rakelings naast vloog.
Het bleek de laatste waarschuwing. Want nog geen tien minuten later krulde Sander Swinkels, uit een afgeslagen vrije trap, de Limburgers op voorsprong: 0 – 1
Dat was het sein voor Handel om er een schepje bovenop te doen. Succes bleef niet lang uit. Na dik 20 minuten legden de blauwhemden in hoog tempo een prachtige combinatie op de mat. Uiteindelijk bereikte Thijs Fonken op links Teun Graat, die in één tijd Jeffrey Driessen op maat bediende. Driessen op zijn beurt was iedereen te snel af en kegelde de gelijkmaker tegen het net: 1 – 1
Daarop was de beurt weer aan Ysselsteyn. Dennis Teunissen was, met een ziedend schot van afstand, bijna succesvol. En Jesper Spreeuwenberg joeg van dichtbij de bal hoog over.
Namens de blauwhemden kopte Teun Graat in kansrijke positie over en even later brachten de vingertoppen van de keeper ternauwernood redding.
Op slag van rust moest Pim Bexkens alle zeilen bijzetten om, na vermeend buitenspel, een zeker Limburgs doelpunt te voorkomen.

Meteen na de aftrap in de tweede helft, gingen de armen op D’n Eikenwal de lucht in. Vanaf ruim zestien meter knalde Teun Graat de blauwhemden op voorsprong: 2 – 1
Handel bleef de betere ploeg. Het kreeg zeker een handvol mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Maar omdat dat telkens niet lukte, bleef het spannend. Ysselsteyn loerde op de counter. Jesper Spreeuwenberg was, met een zweefduik, nog het dichtst bij. Maar terwijl het Handelse publiek zich al begon op te maken voor een feestje, punterde Stan Baetsen, in de allerlaatste minuut, de Limburgers alsnog langszij: 2 – 2

Penalty’s moesten de beslissing brengen. Nadat de tweede strafschop van de blauwhemden werd gemist, hield keeper Tim van de Loo Handel  overeind. Hij pakte de tweede van Ysselsteyn. Ook de derde trouwens, maar het scherpe oog van scheidsrechter Theunisz constateerde dat Van de Loo te vroeg van de lijn vertrok. Na vijf penalty’s stond 4 – 4 op het bord.

Teun Graat schoot de zesde onberispelijk binnen. En doordat de zesde van de gasten op de dwarsligger spatte, gingen de blauwhemden toch nog met de buit aan de haal en schaart het zich bij de laatste zestien in het bekertoernooi.

Zondag, 5 maart speelt Handel de volgen competitiewedstrijd uit tegen Hapse Boys. Aanvang 14:30 uur.