Handel weer aan kop

Ossenkapelweg 2
5423VG
HANDEL

Afgelopen Donderdag moest Handel aantreden tegen Excellent (Oploo) dit moest gewonnen worden anders had Handel er een concurrent bij voor de strijd om de eerste plaats.

Vanaf de eerste minuut startte Handel met goed en snel spel en was er direct druk op de ketel. Kansen van Jeffrey Driessen (Naast) Rob Manders Kopbal net naast en de bal verkeerd op de pantoffel wat een open kans was. Maar het mocht niet lukken.

Langzaam maar zeker kroop Excellent (5 wedstrijden gewonnen) na kwart wedstrijd uit de schulp en kreeg de spits een dot van een kans, maar ook deze was gelukkig naast. Handel had het betere spel. Een pegel van Geert van de Bosch ging rakelings naast de kruising. Voorzetten van Handel kwamen van links en rechts, gevolgd door een streep van Giel Bos. Iedereen was verbaasd zoveel kansen en de nog 0-0 met de rust, het is de goden op je afroepen.

De 2e helft rook Excellent bloed en had de tactiek wat aangepast, dat zorgde voor druk op het Handelse doel, een bal moest na 5 minuten van de lijn worden gehaald. Direct volgde een snelle uitbraak van Handel kwam op de voet van Driessen, haalde uit en raakte de paal. De 2e open kans van Rob Manders volgde, koppend in de handen van de keeper.

Het bleef bloedstollend maar de 3e kans van Rob Manders was raak, een pas vanaf het middenveld, passeerde een speler, komt tussen 2 verdedigers, door zijn mentaliteit en inzet kwam de pantoffel tegen de bal en scheerde de bal in het netje 1-0. Ties van Zon werd ingebracht voor zijn eerste minuten dit jaar. Excellent ging feller spelen want ze moesten, voor Handel kwam er ruimte op rechts waar Balder van Osch in alle rust het hoofd van Teun Graat kon vinden bij de 2e paal en was het 2-0.

Met nog 5 minuten te gaan was de buit binnen, maar Excellent wist niet van opgeven en in de slotminuut was het Frans Cuppers die de 2-1 binnentikte.