Handel piekt één helft

5423VG
HANDEL
tel. 0492-322280

Dat Handel zich na vier speelrondes koploper mag noemen is knap, maar met een half dozijn concurrenten op de hielen, nog niks om grootsprakerig over te doen. Eén van die naaste belagers was Ysselsteyn, dat zondagmiddag te gast was op D’n Eikenwal. Het publiek werd niet alleen verwend door de weergoden, maar in de tweede helft ook door de blauw-witte acteurs op de groene mat.

Dat de Limburgers bij voorbaat met één puntje genoegen namen werd al snel duidelijk. De gasten trokken zich massaal terug op eigen helft en gokten op een snelle uitval. Het was dan ook éénrichtingsverkeer de eerste twintig minuten.

Daarna was het Ysselsteyn, dat tot drie keer toe, een beste mogelijkheid kreeg de score te openen. De tactiek van de gasten werkte. Handel liet zich verleiden tot het spelen van de lange bal, maar de zuiverheid liet veel te wensen over. Toch was Teun Graat met een zweefduik nog bijna succesvol op een afzwaaier van Geert van den Bosch. Daarentegen moest Giel Bos het onderste uit de kan halen om een Limburgse inzet onschadelijk te maken. En op slag van rust verdween een venijnige Ysselsteynse vrije trap, via een been, rakelings naast.

Hoe Handel-trainer Sander Janssen zijn ploeg in de rust op scherp heeft gezet, zal altijd een raadsel blijven, maar feit is dat de blauwhemden als herboren de kleedkamer uitkwamen. Bij, met vlagen oogstrelend voetbal, werden de Limburgers van het kastje naar de muur gestuurd. Nino Croymans, Thijs Fonken en Jori Vermeulen rammelden nadrukkelijk aan de Limburgse poort. Uiteindelijk duurde het toch nog bijna een uur voordat de taaie gasten zich moesten overgeven. Thijs Fonken was de zoveelste schakel in een prachtige aanval. Hij kapte en draaide en passte vervolgens op Teun Graat die zich geen moment bedacht en de bevrijdende 1 – 0 binnen knalde.

Meteen daarop kreeg Handel de kans de score te verdubbelen. En afgemeten voorzet van de diep gestuurde Balder van Osch werd door Teun Graat ingekopt, maar met een geweldige reflex stond Ysselsteyn-keeper Swinkels Handels succes in de weg.

Met nog een kwartier op de klok perste de mannen uit Limburg er nog een offensiefje uit. Het leverden ze twee maal een hoekschop op én een vrije trap die hoog voor het doel werden gepompt. Maar in de lucht was Jori Vermeulen iedereen de baas.

Even later soleerde Nino Croymans op links langs drie Ysselsteyners. Vanaf de achterlijn bediende hij de inkomende Teun Graat, die voor de tweede keer het net liet bollen: 2 – 0

Het was genieten op D’n Eikenwal. De blauw-witte honger was nog allerminst gestild. Wederom glipte Nino Croymans handig door de defensie. Ditmaal bracht hij de sterk ingevallen Ties van Zon in stelling, die voor het slotakkoord tekende: 3 – 0

Zondag a.s. speelt Handel een uitwedstrijd tegen Excellent. Aanvang in Oploo 14:30 uur