Handel kegelt buurman uit beker

24 oktober 2022 10:30

Dat het lot Handel en Boekel-Sport aan elkaar koppelde in strijd om de Districtsbeker, was een aangename verrassing. Door de promotie van Boekel-Sport naar de 2e klasse, stond deze jarenlange, boeiende broedertwist niet meer op het programma. Onder ideale omstandigheden waren vele supporters getuige van het duel op D’n Eikenwal.

Het waren de geel-zwarten uit Boekel, die gedurende het eerste kwart van de wedstrijd, makkelijker combineerden en het betere van het spel hadden. Echte kansen vielen er echter niet te noteren.

Langzaam maar zeker namen de blauwhemden het heft in handen. Met een klein half uur op de klok dook Jeffrey Driessen plotsklaps op voor de keeper, maar doelman Merks liet zich niet foppen. Meteen daarop had Merks een adequaat antwoord op de kopstoot van Rob Manders.

Aan de overkant ontsnapte Tim Schuijers handig aan buiten spel. Laatste man Jori Vermeulen had handen en voeten nodig om het gevaar te beteugelen. De toegekende vrije trap werd in de muur een “prooi” voor Teun Graat, die daarna wel even moest worden opgelapt.

In de 33ste minuut was Handel het dichtst bij een voorsprong. Keeper Merks grabbelde bij een half gemiste bal van Rob Manders, maar net voor de lijn kon hij zijn foutje nog herstellen.

Vlak voor de thee was het wederom Tim Schuijers die door de blauw-witte defensie glipte. De uitvoering van de lob die hij in gedachten had, was ondermaats. Als een geschenk kreeg keeper Tim van de Loo de bal in zijn armen.

Handel begon uitstekend aan de tweede helft. Tom van der Linden, die een sterke wedstrijd speelde, zag zijn pegel, via een been, op het dak van het doel landen en Rob Manders mikte uit de draai op de paal.

Met een weergaloze actie op links brak Nino Croymans na een klein uur de wedstrijd open. Eerst stuurde hij daarmee zijn directe tegenstander het bos in, waarna hij een perfecte kromme voorzet afleverde. Bij de tweede paal werd die assist door Rob Manders tot doelpunt gepromoveerd: 1 – 0

Boekel-Sport was even van slag. In de drukte hadden Tom van der Linden en Jeffrey Driessen goede kansen om de tweede binnen te prikken. De buurman wankelde, maar bleef met kunst en vliegwerk overeind.

Maar ook de blauwhemden moesten op hun hoede blijven. Rond de 70ste minuut liep een hachelijke, onoverzichtelijke situatie in het Handelse strafschopgebied, met een sisser af.

Zo’n 10 minuten later dreigde de net ingevallen Oliver Schouten Boekel-Sport langszij te schieten. Met een formidabele reactie werd zijn pegel door doelman Tim van de Loo uit de hoek gebokst. Ook Jari Claasse slaagde er niet in het net te laten trillen. Hij nam een lastige bal uit de lucht ineens op de slof.

Handel schakelde een tandje terug en probeerde met succes de tijd uit te spelen. Toen de prima leidende Gijs Rongen zijn laatste fluitsignaal liet klinken, gingen de handen de lucht in en kan Handel zich opmaken voor de volgende bekerronde.